Konkurs „BEST PRIVATE LABEL PACKAGING”


Pod patronatem Packaging Polska

 

Już po raz drugi przyznane zostaną nagrody oraz wyróżnienia w konkursie na najlepsze opakowania marek własnych organizowanym pod patronatem Packaging Polska. Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami, dlatego pierwsze wrażenie, jakie wywiera na nas opakowanie produktu jest kluczowe. Właśnie dlatego opakowania stały się ważną częścią Future Private Labels, którym towarzyszyć będzie konkurs Best Private Label Packaging.

Misja Konkursu
Konkurs organizowany jest w celu polepszania wizerunku marek własnych poprzez promowanie dobrej jakości w zakresie projektowania i produkcji opakowań marek własnych.

Dla kogo
Opakowania mogą zgłaszać firmy, które projektowały opakowania dla marek własnych, producenci tych marek lub ich właściciele.

Kategorie Konkursowe

Personal Care Products
(Kosmetyki, środki higieniczne takie jak mydła, szampony, odżywki, dezodoranty, balsamy do ciała, a także wkładki, chusteczki, papier toaletowy, chusteczki nawilżane etc.)
Food / Fresh to go
(Opakowanie dla żywności, w tym żywności gotowej od razu do spożycia)
Beverages
(Opakowanie dla napojów, w tym napojów suchych (np. herbata)
Household Products
(Opakowanie środków czystości oraz środków do pielęgnacji domu, samochodu itp.)
Unusual Packaging
(Nietypowe opakowanie, np. typu SRP, POS z tektury)
Opakowania Systemowe
(Opakowania na różne kategorie produktów, tworzące wizualną całość)
Wybór publiczności
(Wytypowany podczas Targów Future Private Labels)

Kryteria oceny (w porządku malejącym):

  • Zgodność projektu ze strategią / specyfiką produktu znajdującego się w środku – każdy zgłaszany projekt powinien mieć opis marketingowy, zawierający założenia do jego opracowania: do jakiej grupy konsumentów jest adresowany, jakie były założenie projektowe, po co ten projekt powstał etc.
  • Funkcjonalność opakowania, rozumiana jako jego poręczność i przyjazność dla konsumenta, oceniana w dwóch aspektach tj.:
    a. funkcjonalność rozumiana jako ergonomia (łatwość otwierania, zamykania, przechowywania produktu po otwarciu, spożywania produktu prosto z opakowania etc.)
    b. funkcjonalność warstwy informacyjnej (czy konsumentowi łato jest, patrząc na opakowanie, dotrzeć do wszystkich ważnych dla niego informacji, czytelny opis dodatkowych wartości samego produktu („z dodatkiem…”, „zawiera…”, „bez dodatku…”, „bez… np. glutenu” etc.).
  • Widoczność opakowania, rozumiana jako zauważalność opakowań w przestrzeni sklepowej, szybkie rozpoznawanie do jakiej kategorii produkt należy, zdolność do budowania ekspozycji.
  • Design – jakość projektu opakowania, unikalność oraz ew. innowacyjność w tym zakresie, rozumiany jako własny styl, rozwiązania wykraczające poza średnią w danej kategorii o ile jest to zgodne z wcześniej zdefiniowaną strategią, opisaną pkt. 3.”

Nagrody

  • Dyplom i medal Targów Kielce
  • Możliwość używania znaku zwycięzcy Konkursu w portfolio
  • Ogłoszenie zwycięzców podczas targów Future Private Labels 2017
  • Oznaczenie zwycięskiego produktu na ekspozycji zgłoszonych opakowań na wystawie w czasie wydarzenia Future Private Labels 25-26.10.2017
  • Publikacja wyników konkursu w aktualnościach na stronie internetowej Targów Kielce, na stronie wydarzenia www.markiwlasne.pl oraz na łamach Packaging Polska”

Zgłoszenia

Termin nadsyłania zgłoszeń – 11 października 2017, szczegóły w formularzu zgłoszeniowym.

Zgłoszenie do konkursu jest bezpłatne!

W razie pytań, prosimy o kontakt: rosolowska.katarzyna@targikielce.pl  (41) 365 12 35

Do pobrania:

 

Podsumowanie poprzedniej edycji
– „60 procent konsumentów decyduje się na zakup, bo opakowanie przyciągnęło ich uwagę. Opakowanie to bardzo ważne narzędzie skutecznej sprzedaży” – komentowała wynik Dorota Kałowska, ekspert zarządzania markami własnymi i jedna z jurorów konkursu. – „Do konkursu „Best Private Labels Packaging” zgłoszono kilka bardzo dobrych projektów, które mogłyby być inspiracją dla wielu właścicieli znanych brandów.”

Nagrodzeni – edycja 2016

Zwycięzcą w kategorii „Food/fresh to go” została linia czekolad Piotr i Paweł. Produkt ten został również nagrodzony przez zwiedzających targi.

W kategorii „Unusual Packaging” zwyciężył Dada Box Promocyjny na Pieluszki, którego producentem jest Jeronimo Martins Polska. Opakowanie może służyć po użyciu pieluszek jako zabawka – wóz kempingowy.

Jeronimo Martins Polska został także nagrodzony w kategorii „Personal Care” za linię mydeł Linda

oraz w kategorii „Household” za opakowanie produktu Ultra Perfume.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyróżnienie w kategorii „Beverages” otrzymała natomiast firma Red Baron Brand Support za butelkę Whisky Red Baron.

Do pobrania: