Konferencja

EKSPERCKA KONFERENCJA w całości poświęcona markom własnym – 25.10.2017

W tym roku konferencja poświęcona jest realnym możliwościom wprowadzenia zmiany wizerunku, budowania strategii, zarządzania, re-brandingu opakowań, produktu. Zmiany te nie są proste
i wymagają precyzyjnego obliczenia kosztów produkcji, przewidzenia zysków i strat spowodowanych wprowadzoną zmianą.

Na konferencji będzie można się również dowiedzieć jakie są trendy i nowoczesne narzędzia strategiczne.  Poznamy również znane przykłady wprowadzenia produktów na rynek i ich historię sukcesu.

Program konferencji:

9:00 – 10:00 Rejestracja; możliwość zwiedzania wystawy

10:00 – 10:45  Perspektywy rozwoju produktów pod markami własnymi w Polsce, 2017-2022. Magdalena Szot  (Retail Analyst / PMR)

Przegląd sytuacji na rynku marek własnych w Polsce w ostatnich latach ● Wartość i rozwój rynku ● Zwyczaje zakupowe i stosunek polskich konsumentów do marek własnych w oparciu o wyniki badania ankietowego PMR ● Prognoza dla rynku marek własnych –  plany detalistów związane z rozwojem marek własnych, średniookresowa perspektywa makroekonomiczna dla Polski (2017-2022)

10:45 – 11:30 Integracja strategii private labels ze strategią sieci handlowej – nowe wyzwania.  Dorota Kałowska (Partner & Strategy Consultant COBALT SPARK / ekspert Polskiej Izby Handlu

Obecna sytuacja na rynku private labels w Polsce – strategie realizowane przez poszczególnych graczy ● Marka własna jako element budowania lojalności konsumentów wobec sieci – nowe strategie, nowe wyzwania w dobie świadomego i wymagającego konsumenta ● Innowacje i segmenty niszowe – moda czy strategiczne działania sieci? ● Od quasi marek do cross-category brands – marka sieci gwarantem jakości. Czy jesteśmy już na to gotowi?

11:30- 12:15 Jesteś tym co jesz! Czyli rzecz o trendzie wege, wegan i bio na rynku FMCG i private labels.  Karolina Liberka (Business Development Deputy Director / Feno)

Wystąpienie przybliży słuchaczom charakterystykę osób zainteresowanych zdrową żywnością: ● zaprezentuje gdzie Polacy dzielą się newsami produktowymi, promocjami, opiniami i żalami dotyczącymi zdrowej żywności ● pokaże skąd czerpać informacje o swoich produktach m.in. w przestrzeni social mediowej  ● przedstawi insighty konsumenckie dotyczące kategorii zdrowej żywności private labels.

12:15 – 12:45 PANEL DYSKUSYJNY „Marki własne a brandy – dokąd zmierza polski rynek?” 

PANELIŚCI:  Andrzej Wojciechowicz (FMCG Consulting), Magdalena Szot  (PMR), Dorota Kałowska (COBALT SPARK/Polska Izba Handlu),  Czesław Meus (Stowarzyszenie Polska Ekologia). 

12:45 – 14:00  przerwa na LUNCH i zwiedzanie wystawy

14:00 – 14:45 Marka własna w kategoriach niszowych – moda czy odpowiedź na oczekiwania konsumentów? Edyta Dembińska  (Kierownik Marki Własnej / PIOTR I PAWEŁ)

14:45 – 15:15 Makra własna i jej opakowania – znaczenie w budowaniu przewagi konkurencyjnej sieci handlowej (na poziomach oferty dla klientów i operacyjnym).  Robert Lis (Marketing Manager / DS Smith Packaging)

W związku z ewolucją marek własnych i zmian na rynku sprzedaży detalicznej zmieniają się opakowania i rola, którą mogą pełnić. Wystąpienie przytoczy: ● pomysły i teoretyczne scenariusze jak marka własna z jej opakowaniem mogą być częścią przewagi konkurencyjnej sieci handlowej, ● jak uporządkować półkę – kwestie dotyczące opakowań, które mają wpływ na efektywność całego łańcucha dostaw, co jest istotne dla sieci handlowej jak i jej dostawców.

15:15 – 16:00 „Private Labels czy Private Brands?”.   Wojciech Mierowski (Brand New Attitude) 

Branding, ale o co chodzi w ogóle? Żywiec wiecznie Ż, Tyskie. Z Polski, Tymczasem EB, Żabka ciągle skacze (i mała i wielka:), Volt, piwo pod prąd, czyli jak to się robi w Szczecinie (zapomniana marka kultowa, 4,5% rynku piwnego bez złotówki na reklamę).
Czy marki własne są „skazane na cenę”? Czy muszą „kopiować” Wielkie Marki? Czym się właściwie różnią Private Labels od Prawdziwych Marek? Jutro to dziś, tyle że jutro, strategie marek własnych w przyszłości, czyli zacznij teraz.

 

Prelegenci 2017:

Magdalena Szotpmr – Analityk rynku handlu detalicznego. Specjalizuje się w tworzeniu publikacji na temat z tego sektora w Polsce oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (m.in. Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2016). Redaktor newsletterów o handlu detalicznym w Polsce (PMR Retail Insight Poland, wcześniej pod nazwą Retail Update Poland) oraz w regionie Europy Środkowo Wschodniej (PMR Retail Insight Central Europe, uprzednio Central Europe Retail Update). Z wykształcenia socjolog.

Cobalt SparkDorota Kałowska – Ekspert Polskiej Izby Handlu, Partner & Strategy Consultant COBALT SPARK). Od 14 lat pracuje zarówno z sieciami handlowymi w Polsce jak i właścicielami brandów nad rozwijaniem ich marek . Stale monitoruje rynek private labels, prowadzi liczne szkolenia z zakresu zarządzania wizerunkiem marki oraz skutecznego wykorzystania opakowań w strategii marki. Autorka wielu opracowań i komentarzy publikowanych w prasie handlowej, marketingowej oraz związanej z branżą opakowaniową. Częsty prelegent na Polskich i międzynarodowych konferencjach handlowych.  Współpracowała m.in. z: Jeronimo Martins Polska, Auchan, Piotr i Paweł, Real, Makro, Eurocash, Lidl, Ahold, Leader Price.

FENOMENKarolina Liberka  – Business Development Deputy Director w agencji digitalowej Feno – odpowiada za procesy strategiczne agencji. 8 lat pełniła funkcje zastępcy redaktora naczelnego pisma Marketing w Praktyce. Od pięciu lat zajmuje się strategią komunikacji. Ukończyła The Chartered Institute of Marketing. Regularna mentorka na warsztatach startupowych, wykładowczyni strategii na studiach MBA, nauczycielka w technikum reklamowym, oraz na Uniwersytecie Trzeciego Wieku. Zafascynowana tym jak dziwne i niejednoznaczne są przedmioty i zjawiska w zależności od pokolenia. Pasjonatka głębokich insightów i podejścia „patrz szerzej”. Występowałam m.in. na TEDx, licznych konferencjach w szczególności w obszarze: Social Media, trendów konsumenckich, grup docelowych z tematami tj. Silver Tsunami czyli Senior w digitalu, Millenialsi – jak zmieniają procesy zakupowe, Pokolenie Zet, kto tworzy trendy jedzeniowe?

Edyta Dembińska  – Kierownik Marki Własnej Piotr i Paweł. Posiada blisko 20 letnie doświadczenie w handlu detalicznym. Pracowała w sieciach Selgros i Intermarche, gdzie przez kilka lat zarządzała kategoriami świeżymi, w tym również markami własnymi. Od ponad 2 lat odpowiada za markę własną w sieci Piotr i Paweł. Współpracuje również z GHPL Plus przy wdrażaniu na rynek produktów marki „Lubię”, dostępnych w takich sieciach jak: Piotr i Paweł, Topaz, Spar i Bać-Pol.

Robert Lis – Kierownik ds. Marketingu DS Smith strategii marketingowych kluczowych produktów i usług, odpowiada za rozwój rynków dla nowych produktów, współpracę z sieciami handlowymi oraz całokształt działań marketingowych i wizerunkowych firmy. Posiada kilkuletnie doświadczenie w marketingu B2C zdobyte na stanowisku brand manager’a w międzynarodowych firmach z sektora FMCG w zakresie tworzenia strategii i komunikacji marek oraz zarządzania produktem. Zwolennik prezentacji w duchu presentation zen Garr’a Reynolds’a.   pl.linkedin.com/in/robertlis/

 

Wojciech Mierowski

Wojciech Mierowski  CREATIVE DIRECTOR, PARTNER BNA/Brand New Attitude-25 lat w biznesie. Współtwórca i dyrektor kreatywny bna/ (brand new attitude). Zajmuje się Brandingiem, Brand Consultingiem, Brand Designem, Designem, projektowaniem i tworzeniem Brand Experience, Corporate Identity i Brand Identity. Prowadzi prezentacje, debaty, wykłady, warsztaty i szkolenia z zakresu brandingu, współczesnych zjawisk kulturowych w kontekście brandingu, strategii marki, brand designu, identyfikacji wizualnej, wizerunku i tożsamości firm (m.in. ASP Kraków, Davos World Communication Forum) Autor publikacji w mediach branżowych (Media i Marketing, Nowy Marketing, Marketer+, Harvard Business Review).

Nominowany do nagrody Człowieka Roku 2002 przez redakcję miesięcznika „Impact” za stworzenie logo Polski (latawiec). Współtwórca wielu projektów nagradzanych w Europie (Epica, EDA), na świecie (USA: Creativity, Rebrand100, UK: Transform Awards) oraz w Polsce (Złote Orły, KTR, Effie).

Autor brandingu największych polskich i kilku zagranicznych marek, takich jak: mBank, Empik, Tyskie, Lech, Żywiec, Warka, Totalizator Sportowy, WP – Wirtualna Polska.

Udział w konferencji jest płatny.

Koszt udziału jednej osoby w Konferencji FUTURE OF PRIVATE LABELS wynosi 490 PLN + 23% VAT przy rejestracji do 13 października 2017 r. Koszt po 13 października 2017 r. to 750 PLN + 23% VAT.

Przy zgłoszeniu 3 i większej ilości osób możliwe są zniżki, prosimy wówczas o kontakt bezpośredni.

Koszt uczestnictwa dla sieci handlowych oraz członków PIH i POHiD to 250 PLN netto,  każda kolejna osoba 100 PLN/netto.

Opłata zawiera:  wstęp na targi i konferencję, przerwę kawową, obiad, kartę parkingową, zaproszenie na wieczór branżowy (25.10.2017).

Po więcej informacji prosimy o kontakt:

August Misztal
misztal.august@targikielce.pl
tel. 41 36 51 415; kom. 797 339 396