Warsztaty

Forum Dobrych Praktyk towarzyszyć będą również  warsztaty opakowań, które zadebiutowały już w Targach Kielce w roku ubiegłym i cieszyły się dużym zainteresowaniem. Organizatorzy targów i Forum Dobrych Praktyk chcą w sposób praktyczny włączyć przedsiębiorców do testów wizualnych opakowań, by mogli zobaczyć swój produkt w kontekście całego rynku.

PROGRAM WARSZTATÓW (wstęp bezpłatny):

25.10.2017

10:00 – 10:15

Słowo wstępne o Forum Dobrych Praktyk. Otwarcie warsztatów.

Instytut Dizajnu Kielce

10:15 – 11:00

Jak wybrać profesjonalnego projektanta?

Prelegent: Dawid Korzekwa (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej)

11:00 – 11:45

Product Concept, czyli produkt od zera

Runda I – Przygotowanie do lotu. Więcej niż marketing – jak kompleksowo podejść do nowego produktu.  Rola analiz ekonomicznych i modeli biznesowych w strategii rynkowej produktu. Strategia marki a kreatywność Gdzie jest innowacyjność w produktach FMCG?

Runda II – Start. Które marki mają szansę na zwycięstwo, a które maja to zagwarantowane? Czy jest jeszcze miejsce na nowych gigantów? Macgyver czy rzemieślnik – czy istnieją cudotwórcy w marketingu.

Runda III – Lot. Zawsze za sukcesem stoi strategia. Kto ją buduje? Kiedy się wycofać? Czy odwrót jest porażką czy racjonalną decyzją? Kiedy spokojnie możemy spać spokojnie?

Prelegent:  Jacek Sadowski  (DEMO Effective Launching)

Przerwa na zwiedzanie wystawy i konsultacje w ramach FORUM DOBRYCH PRAKTYK

13:00 – 13:30

Nowe technologie a trendy.

Prelegent: Beata Karch (Antalis Poland)

Firma Antalis Poland – lider polskiego rynku w branży dystrybucji papieru, należy do największego europejskiego koncernu – dystrybutora materiałów służących do komunikacji wizualnej.

 

26.10.2017

09:50 – 10:00

Słowo wstępne o Warsztatach i Forum Dobrych Praktyk.

Instytut Dizajnu Kielce

10:00 – 11:00

Private Labels czy Private Brands?

Branding, ale o co chodzi w ogóle? Żywiec wiecznie Ż, Tyskie. Z Polski, Tymczasem EB, Żabka ciągle skacze (i mała i wielka:), Volt, piwo pod prąd, czyli jak to się robi w Szczecinie (zapomniana marka kultowa, 4,5% rynku piwnego bez złotówki na reklamę).

Czy marki własne są „skazane na cenę”? Czy muszą „kopiować” Wielkie Marki? Czym się właściwie różnią Private Labels od Prawdziwych Marek? Jutro to dziś, tyle że jutro, strategie marek własnych w przyszłości, czyli zacznij teraz.

Prelegent:  Wojciech Mierowski (Brand New Attitude)

11:00 – 13:00

Opakowania marek własnych – dokąd będzie zmierzał Polski rynek?

Dla kogo:  Warsztaty dedykowane zarówno właścicielom marek własnych (sieci handlowe / dystrybutorzy) jak i dostawcom, którzy coraz częściej biorą aktywny udział w procesie tworzenia produktu ‚exclusivity’ dla sieci handlowej.

O czym: Będziemy mówić o trendach światowych – food & non food, w zakresie rozwijania strategii marek własnych, których jednym z elementów są opakowania. Rola opakowań pokazana zostanie w szerszym kontekście strategii asortymentowych. Warsztat to również okazja do omówienia tego, co dzieje się na rynku polskim oraz o kierunkach, w których rozwijać się będzie oferta private labels w Polsce. Zaprezentowane zostaną strategie asortymentowe i wizerunkowe realizowane przez wiodące sieci handlowe w Polsce oraz wspólnie zastanowimy się nad kierunkami, w których będzie zmierzał Polski rynek.

Prelegent: Dorota Kałowska (Partner & Strategy Consultant COBALT SPARK / ekspert Polskiej Izby Handlu)

Przerwa na zwiedzanie wystawy i konsultacje w ramach FORUM DOBRYCH PRAKTYK

14:00 – 14:45

Marka a opakowanie – strategiczne narzędzia budowania przewagi

W prezentacji przykłady ciekawych projektów, m.in. Wódka Żołądkowa Gorzka Deluxe, Cydr Lubelski.

Prelegenci: Maciej Konopka, Jakub Śwircz (Brandy Design).

 Program warsztatów może ulec drobnym zmianom.

Warsztaty opakowań zgromadziły podczas ubiegłorocznych targów Future Private Labels w Kielcach wielu zainteresowanych. W roku 2017 również będzie okazja do spotkania na warsztatach.
Warsztaty opakowań zgromadziły podczas ubiegłorocznych targów Future Private Labels w Kielcach wielu zainteresowanych. W roku 2017 również będzie okazja do spotkania na
warsztatach.

Paneliści warsztatów 2017:

Dawid Korzekwa – Projektant graficzny; doktor habilitowany sztuk plastycznych, profesor w Katedrze Projektowania Graficznego ASP w Katowicach. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU (od 2007). Dyrektor artystyczny miesięcznika BE Magazyn (od 2013), Członek Rady Programowej Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie (od 2013); Odznaczony przez Prezydenta RP Brązowym Krzyżem Zasługi (2015); Specjalizuje się w projektowaniu prasowym, książce, identyfikacji wizualnej i plakacie.

Jacek Sadowski
Inicjator i twórca kampanii gospodarczych „Zadbaj o swoją markę”, „Kupując polskie produkty dajesz pracę” oraz „Kupuj Nasze. Są powody do dumy”. Prezes Holdingu Sadowski w skład którego wchodzi m.in. Agencja Reklamy DEMO Effective Launching, dom mediowy PRO Media House. Założyciel, fundator i prezes Fundacji organizującej program “Kupuj Nasze.PLOpracował od zera i wprowadził na rynek już wiele produktów, również w branży spożywczej i ogólnie rozumianych produktów FMCG takich jak: Tiger , Mleko Hej, Zozole , jogurty Bakoma, przyprawy Kamis, kawa Mokate, Mleko Białe, batony Grześki, Mieszko, czy suplement Cholester i najnowsza marka Makaron Tradycyjny z Ludwina.

  • Dorota Kałowska (Partner & Strategy Consultant COBALT SPARK / ekspert Polskiej Izby Handlu)

Od 14 lat pracuje zarówno z sieciami handlowymi w Polsce jak i właścicielami brandów nad rozwijaniem ich marek . Stale monitoruje rynek private labels, prowadzi liczne szkolenia z zakresu zarządzania wizerunkiem marki oraz skutecznego wykorzystania opakowań w strategii marki. Autorka wielu opracowań i komentarzy publikowanych w prasie handlowej, marketingowej oraz związanej z branżą opakowaniową. Częsty prelegent na Polskich i międzynarodowych konferencjach handlowych.  Współpracowała m.in. z: Jeronimo Martins Polska, Auchan, Piotr i Paweł, Real, Makro, Eurocash, Lidl, Ahold, Leader Price.

Wojciech Mierowski

Wojciech Mierowski
CREATIVE DIRECTOR, PARTNER BNA/Brand New Attitude-25 lat w biznesie. Współtwórca i dyrektor kreatywny bna/(brand new attitude). Zajmuje się Brandingiem, Brand Consultingiem, Brand Designem, Designem, projektowaniem i tworzeniem Brand Experience, Corporate Identity i Brand Identity. Prowadzi prezentacje, debaty, wykłady, warsztaty i szkolenia z zakresu brandingu, współczesnych zjawisk kulturowych w kontekście brandingu, strategii marki, brand designu, identyfikacji wizualnej, wizerunku i tożsamości firm (m.in. ASP Kraków, Davos World Communication Forum). Autor publikacji w mediach branżowych (Media i Marketing, Nowy Marketing, Marketer+, Harvard Business Review).

Nominowany do nagrody Człowieka Roku 2002 przez redakcję miesięcznika „Impact” za stworzenie logo Polski (latawiec). Współtwórca wielu projektów nagradzanych w Europie (Epica, EDA), na świecie (USA: Creativity, Rebrand100, UK: Transform Awards) oraz w Polsce (Złote Orły, KTR, Effie).

Autor brandingu największych polskich i kilku zagranicznych marek, takich jak: mBank, Empik, Tyskie, Lech, Żywiec, Warka, Totalizator Sportowy, WP – Wirtualna Polska.

Maciej Konopka
Dyrektor kreatywny i współwłaściciel Brandy Design. Grafik projektant zajmujący się głównie tworzeniem wizerunku marek i produktów, a także grafiką wystawienniczą i projektowaniem opakowań. W latach 1995-98 w McCann Erickson i DDB tworzy projekty i wyróżniane kampanie reklamowe dla Gillette, Coca-cola, Casio, RJR, Oral B, Timex, Multichoice, Centertel, Seat, Elf, Castorama i innych. Autor nazwy Orlen na zlecenie firmy Codes, oraz licznych, zrealizowanych z Brandy Design projektów dla min. Ernst&Young, Delloitte, Credit Suisse, STOCK Polska, Urzędu Miasta St. Warszawy, Zachęty, Stołecznego Konserwatora Zabytków, Muzeum Polin, KPRM. Autor i współautor manuali wielu marek m.in. Heyah, Żołądkowa Gorzka, Ambra SA, Elektroeko, Cydr Lubelski, Fabryk Lnu Żyrardów, Octim. Wieloletni Członek Zarządu STGU, członek SAR i Klubu Brand Design. Adiunkt na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie, gdzie od 2009 prowadzi Pracownię Projektowania Opakowań i Marek.

Jakub Śwircz
Dyrektor zarządzający i współwłaściciel Brandy Design. Jest absolwentem Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Przez długi czas pracował na poziomie międzynarodowym w sektorze kreatywnym z takimi twórcami jak: Tomasz Gudzowaty czy Grzegorz Jarzyna. W latach 2006-2010 współprowadził luksusowy projekt prywatnej galerii sztuki dla firmy Yours. Współpracował z takimi firmami jak: Canon Polska, Epson Polska. Doradzał strategicznie między innymi: polskiemu oddziałowi Leica. W 2013 roku pracował jako strateg w Scholz&Friends brał udział w pracach przy takich markach jak: Pajak Sport, Kaufland i Polskich Bankach Żywności. W latach 2012-2014 był współpracownikiem Polskiego Radia. W latach 2011 -2014 wykład kulturę wizualną w Warszawie i Krakowie na Akademii Fotografii. Członek licznych jury międzynarodowych poświęconych fotografii.

  • Wstęp jest bezpłatny.